09 August 2013

selamat lebaran / happy ied mubarak days

bismillah...
kawan - kawan selamat lebaran ya .. uli mayang beserta keluarga mohon maaf bila ada kata dan tindak tanduk yang kurang berkenan selama ini. semoga kita dapat berjumpa lagi dengan hari nan suci ini di tahun yang akan datang. amin..

bismillah.. 
happy ied mubarak days for all of you. if uli mayang and family have made a mistook please gave us your forgive. I hope we will meet this holy days again in next year. amen..





my grand father and mother house in village. is it looks really older right?

seperti lebaran sebelumnya tahun ini pun kami sekeluarga mengunjungi rumah nenek dan kakek di desa. ini sudah menjadi tradisi untuk silahturahmi dan bermaaf - maafan. walaupun nenek dan kakek telah tiada. setelah shalat idul fitri kami sekeluarga pergi ziarah setelah itu istirahat sebentar kemudian dilanjutkan dengan silahturahmi ke rumah keluarga lainnya dan tetangga. tentu saja menyambut tamu yang datang bersilahturami juga.

like last year in this holy days our family visited my grand mom and pa house in village. yups this is our tradition to came and asked forgave for all mistook that we have made in last. actually my grand mom and pa have gone. after praying idul fitri our family went to mausoleum for praying and took flower then, take a rest in my grand mom and pa house. in the evening we went to visited our each family and neighbor. also open house to please guess visited us. 

my grand father names


saya suka hari raya sebab selain kita menjalankan perintah agama, saat - saat seperti ini membuat kita lebih dekat dengan keluarga. biasanya, orang - orang pada sibuk dengan urusan masing - masing tapi saat hari raya mereka berkumpul dan lebih perhatian dengan keluarga.

i love ied mubarak days because this the best moment beside we have done religion order, this moment made us more closely with our family. in normal day, all people must be busy with their business but in this moment they were gathering and careful with family. 

my families 
 harapan saya tradisi sperti ini akan terus terjaga dan tidak akan pernah pudar di masa - masa yang akan datang.

i wish this tradition save and never lost in next generation.


2 comments:

  1. selamat hari raya idul fitri uli... maafkan lahir dan batin ya. masak apa kamu di rumah hehehehe

    ReplyDelete
  2. sama - sama, selamat lebaran juga my best friend. masak buanyaaakkk hima.. ada sate, gule, lontong, rendang ma bakso. heheh... kalo hima?

    ReplyDelete

Thanks for a nice comment

uli mayang.