14 September 2015

purple Mix Orange And Pink Batik


English :
Hallo monday..
well in this post i wore batik. Batik is cloth collored by ethnic motif. I wore batik printing. Batik printing more cheaper than batik inked in manual or traditional. I found this fabrick when shoping window at fabric shop. I love purple so much, thats why i bought this fabric.  I thought to sew some of dress or big clothes for preparation when my stomach became bigger.

Indonesia :
Halo senin
Di tulisan kali ini uli mayang memakai pakaian batik. Batik merupakan kain yang di warnai menggunakan motif etnik. Batik yang saya pakai ini merupakan batik seterika atau batik print di mana harganya jauh lebih murah dari batik tulis secara manual atau tradisional. Saya membeli kain batik ini ketika jalan jalan ke toko kain. Uli mayang sangat menyukai warna ungu sebab itu uli membeli kain batik ini. Saya berpikir untuk menjahit beberapa gaun atau baju longgar sebagai persiapan ketika perut saya semakin besar nanti.
Honesly in the first time i was little bit hesitated to wear the dress because the colour blazed and full print motif. But my sister said its ok, all batik fabric like that. It always full of motif or print. I tried it, i wore it, i saw my self in the mirror, i thought it's good on me. I like it. It was really different with my expetation.
Sejujurnya, awalnya saya sedikit ragu menggunakan pakaian ini. Menurut saya warna pakaiannya terlalu menyala dan penuh motif. Tapi kata saudara saya tidak apa apa, semua batik memang begitu penuh dengan motif. Akhirnya saya mencobanya, mengenakannya, saya melihat diri saya dalam cermin dan saya menyukainya. Ini jauh berbeda dengan ekspetasi saya.
Outfit :
Dress, sewed by tailor
Bag, shopie martin
Shoes, FLD
Rings and head band, DIY
Earing, local market


With love

Uli mayang

3 comments:

  1. You look very nice:) Beautiful dress:)
    kisses

    http://irreplaceable-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. You look so pretty, lovely dress and shoes!!

    ReplyDelete
  3. Uli, I love the color and the print of this dress, it looks really sweet on you... you are so talented to be able to make your own dresses xox

    ReplyDelete

Thanks for a nice comment

uli mayang.