16 September 2013

Simpang Lima Gumul (SLG) again

Hi! Let me introduce you with my city..

Simpang lima gumul (SLG) is monument names on Kediri. Some people usually call it Paris on Java. This is because the monument looks like building / architecture in Paris (L’Arch de Triomphe). Simpang Lima Gumul (SLG) is Kediri Icon. The process to build it started on 2003 and controlled by Mr Sutrisno (Regent). The wide of this building is 804 m², high 25 m with scaling ladder 3 m from base. The number showed date, month, and age Kediri city birthday that is 25 March 804 mashie. On tetrahedral there was Ganesha figure (human with 4 hands and elephant head) that is Kediri sub-province icon. This monument consist of meeting room in first floor, hall auditorium on top floor (in the picture looks like dome) and Multipurpose room in basement. In this monument were 3 underground ways to access the monument from parking area.



Simpang lima gumul merupakan nama dari monument di Kediri. Beberapa orang menyebutnya paris di jawa karena bangunannya yang mirip dengan bangunan di paris (L’Arch de Trimphe). Simpang lima gumul adalah ikon Kediri. Proses pembangunannya mulai 2003 di bawah pengawasan  bupati Kediri yaitu bapak Sutrisno. Luas bangunanya 804 m², tinggi 25 m dan tinggi tangga dari dasar 3 m. angka ini menunjukan hari, bulan dan tahun jadinya kota Kediri yaitu 25 maret 804 masehi. Di setiap sudut ada patung ganesa (manusia bertangan empat dan kepala gajah) yang merupakan lambang dari kabupaten Kediri. Monument ini terdiri dari ruang pertemuan di lantai utama, hall auditorium di lantai atas (di gambar terlihat seperti kubah) dan ruang serbaguna di lantai dasar. Tersedia 3 jalan bawah tanah / lorong bawah tanah dari tempat parker menuju monument ini.





Simpang Lima area was completed by bus station, field, traditional market and Gumul Paradise Island (Water Park). Every Saturday night there were traditional market. The market offers some traditional food, sale, children games and toys. My favourite here was rent a cycle (here we call it Sepeda Gowes ). Why I like it? Because I can ride it with my family or friends then enjoyed SLG panorama in the night. In special occasion there was people local party in Indonesia we call it PESTA RAKYAT (bazaar)  The purpose from this bazaar is showing and promotion the local product such as souvenir, traditional fabric, clothes, food, kinds of tree (excellent plant), etc. (next time I will show about SLG in the night)



Simpang lima gumul dilengkapi dengan terminal bus, lapangan, pasar tradisional dan Gumul Paradise Island (wisata air). Setiap malam minggu bakalan ada pasar malam / dermolem. Pasarnya menawarkan jajanan pinggir jalan, obral, mainan buat anak anak (mandi bola, odong- odong, kreta – keretaan.. ya pokoknya begituan lah..) favoritnya uli mayang sendiri sich becak / sepedah gowes karena bisa menikmati malam di gumul bersama keluarga atau teman – teman. Seru banget naik ni sepedah bareng keluarga, banyak bertengkarnya..hihi… gimana gak bertengkar kan berat genjot sepedahnya kalau ada yang nggak genjot. Papa sempat ngedumel (mengeluh) “kesel kok di tuku!)” yang artinya ‘capek kok di beli’ hehe…


I have posted about this place before but in Indonesia, you can see in here and here. I pass away this monument every day, because this is the access to my campus. It needs 20 minutes from my house by scooter. Well that’s all for today, see you in the next posting :*



Sebelumnya uli pernah posting tentang gumul juga di sini dan di sini. Uli mayang tiap hari ngelewati tempat ini, karena itu jalan ke kampus. Kira – kira 20 menitan lah dari rumah dengan motor. Kuran lebih demikian posting hari ini sampai jumpa di posting berikutnya :*


Outfit :

Dress, my own sketch
heels, Chery land
bag, Shopie Martin
sunglasses, unbranded 

14 comments:

  1. asik nya bisa jalan-jalan heheheee..... :)

    ReplyDelete
  2. The skirt looks lovely on you and I adore the shoes ;-)

    ReplyDelete
  3. The pictures are so lovely, and I adore your outfit! It's super cute and classy, haha. *u* <333

    Junniku blog [Click!]
    - A Korean fashion, beauty and lifestyle blog!

    ReplyDelete
  4. love your outfit dear and the sunnies too =) its so cute hope you'll have time to check my blog and you might want to consider following each other?
    http://anotsosecretlife2011.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. aku juga ada nih yg kyk gt di sby xD
    btw aku suka banget mw outfitmu. cute!! :D

    Invite you to enter my giveaway with mignon mignon here

    visit my blog ^_^
    www.LuchLuchCraft.com
    My online store ^_^
    www.TokoLuchLuchCraft.biz

    ReplyDelete
  6. @ihsan, hihi.. mumpung muda mas,

    @launna, thank you :)really? i love it too

    @June L, thankyou..i have been following you blog it is so nice

    @Nana, sure i would like to follow each other... thank you

    @inge, iya ta? di mana? makasih.. the best thing live in Indonesia that is we can pay the tailor to sew our design. sew by your self/pay tailor cheaper than buy it.

    ReplyDelete
  7. Thanks for leaving such a darling comment on my blog!
    You are so gorgeous and your outfit so absolutely cool! There's nothing better than a good fitted skirt. Also loving your hair!

    Have the best day ever,
    -Kati

    ReplyDelete
  8. wah bagus bagus banget mbk pemandangannya. jadi kepengen ni heheheh..

    ReplyDelete
  9. eh, bener juga. mirip bangunan yang diparis itu..

    ReplyDelete
  10. Kapan ya bisa main ke Semarang , ntar mampir deh

    ReplyDelete
  11. ngomong2 yang di foto. beautiful banget... hehe

    ReplyDelete
  12. di blog ini sangat banyak info yang sangat bagus
    lanjutkan terus gan

    ReplyDelete

Thanks for a nice comment, don't forget to leave your url so i can visiting back.

uli mayang.